Ana Sayfa
Duyurular
Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönergesi

Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Eğitim- Öğretim ve Sınav Yönergesi

SAKARYA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
MEZUNİYET ÖNCESİ EĞİTİM - ÖĞRETİM VE SINAV YÖNERGESİ (15.09.2017 tarih ve 487 sayı ve 23 Nolu Üniversite Senato Kararı Kabul Edilmiştir)
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu Yönergenin amacı Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesinde uygulanan entegre sisteme ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu Yönerge; 27/08/2011 tarih ve 28038 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Sakarya Üniversitesi Lisans Ve Önlisans Eğitım-Öğretım Ve Sınav Yönetmeliğine tabı olan Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin eğitim-öğretim, ölçme-değerlendirme, mezuniyet, öğrenci kayıt, kabul ve ilişik kesmeye dair hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesinde uygulanan eğitim-öğretim ve ölçme- değerlendirme esaslarını belirleyen bu Yönerge, 04/11/1981 gün ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu 14 ve 44. maddeleri ile 27/08/2011 tarih ve 28038 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Sakarya Üniversitesi Lisans Ve Önlisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu Yönergede geçen;
a) AKTS (ECTS-European Credit Transfer System): Ders kredilendirilmesinde ortak parametre olarak kullanılan Avmpa kredi transfer sistemini,
b) Başarı katsayısı: Flarfli başarı notunun 0,00 ile 4,00 arasındaki karşılığını,
c) Başarı notu: Bir ders programında uygulanmış olan tüm ölçme değerlendirme işlemlerinin katılımıyla hesaplanan ve 100 puan üzerinden belirtilen ders programı son notunu,
ç) Başkoordinatör: Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim-öğretim programlarının planlanması, yürütülmesi ve koordinasyonundan sorumlu kişiyi,
d) Çekirdek eğitim programı (ÇEP): Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesinin mezuniyet öncesi bilgi, beceri ve tutum eğitiminde olmazsa olmazlarını ve bilgi eğitiminin düzeyini belirleyen çerçeveyi,
e) Çerçeve eğitim programı: Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitimde; eğitim yaklaşımı ve ilkelerden yeterlik alanlarına, öğrenme içeriğinden öğrenme ve değerlendirme yöntemlerine, uygulama sürecinden değerlendirme sürecine kadar programın ana yapısını belirleyen esaslar bütününü,
f) Dekan: Sakary a Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanını,
g) Ders programı: Belirli bir konu, temanın ilgili tıp disiplinleri tarafından teorik ve/veya uygulamalı olarak belirli bir süre ve akış içinde işlendiği disipliner veya disiplinlerarası öğretim ve ölçme- değerlendirme etkinlikleri bütününü,
ğ) Doğrudan dönüşüm sistemi (DDS): Öğrencinin bir ders programındaki başarı notunun belirli bir ölçeğe göre harfli başarı notuna çevrilerek başarısının değerlendirilmesini,
h) Eğitim birimi: Eğitimle ilişkili, kendi içinde bütünlüğü olan yapıları (anabilim dalı, eğitim koordinatörlüğü, eğitim koordinasyon destek birimi, klinik beceri laboratuvarı, Multıdisipliner öğrenci laboratuvan, Bilgisayar destekli öğrenme merkezi v.b ),
ı) Eğitim rehberi: İlgili mevzuata ve 27/08/2011 tarih ve 28038 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Sakarya Üniversitesi Lisans Ve Önlisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği ne göre hazırlanmış olan ve Fakültede, mezuniyet öncesi eğitimde görev alan kurul veya kişilerin görev tanımlarının ve eğitim işleyişlerinin belirtildiği eğitim uygulama rehberini (Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Eğitim Uygulamaları Koordinasyon Rehberi),
i) Entegre Sistem: 1 inci 2 nci ve 3 üncü Sınıf derslerinin anabilim dallarına göre değil, konulara göre verilmesi esasına dayalı eğitim sistemi.
j) Fakülte: Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesini,
k) Fakülte Kurulu: Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi Fakülte Kurulunu,
l) Fakülte Yönetim Kurulu: Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi Fakülte Yönetim Kurulunu,
m) Faz: Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesinin eğitim programında amaç, içerik, yöntem ve eğitim ortamları açısından ortak özellikler taşıyan eğitim dönemlerini (Birinci, ikinci ve üçüncü sınıflar Faz I - klinik öncesi, dördüncü ve beşinci sınıflar Faz II - klinik ve altıncı sınıf Faz III - intömlük),
n) Genel ağırlıklı not ortalaması (GANO): Bir öğrencinin, öğrenciliğinin ilk yılından itibaren tüm ders programlarından aldığı notların ağırlıklı ortalamasını,
o) Harfli başarı notu: Başarı notunun doğrudan dönüşüm sistemlerine göre elde edilmiş harfli gösterim şeklini,
ö) İntömlük: Tıp Fakültesi 6 ncı Sınıfı kapsayan dönemi,
p) Klinik Uygulamaya Giriş (KUG) Programı: Faz I’de, Temel Tıbbi Bilimler Programı içinde yer alan ve öğrencilerin temel mesleki beceriler, insani ve mesleki değerler ve etik yaklaşım açısından klinik eğitime hazırlandığı öğretim uygulamalarını,
r) Koordinatörler Kumlu: Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi Koordinatörler Kumlunu,
s) Modül: Belirli bir ders programı içerisinde, bir konunun multidisipliner yaklaşımla ele alındığı ve probleme dayalı öğrenme (PDÖ), olgu tartışması, ekip çalışmasına dayalı öğrenme v.b interaktif öğrenme yöntemlerin kullanıldığı disiplinlerarası öğretim uygulamalarını,
ş) Probleme dayalı öğretim (PDÖ): Belirli bir ders kumlu veya staj içerisinde bir konunun multidisipliner yaklaşımla (algoritma) değerlendirildiği eğitim şeklini,
t) Öğrenci: Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisini,
u) Rektör: Sakarya Üniversitesi Rektörünü, ü) Senato: Sakarya Üniversitesi Senatosunu,
v) Sınıf: Her eğitim yılının bütününü (Tıp eğitimi 6 yıldır ve eğitimde yıl bütünlüğü esastır),
y) Sınıf programı: Birinci sınıftan altıncı sınıfa kadar her bir sınıfta yer alan zomnlu ve seçmeli ders programlarının bütününü,
z) Staj programı: Klinik eğitim dönemlerinde (Faz II ve III), ilgili anabilim dalları tarafından Koordinatörler Kumlunun koordinasyonunda yürütülen uygulama ağırlıklı ders programlarını,
aa) Staj programı başarı notu: Bir staj programında uygulanmış olan tüm ölçme değerlendirme
işlemlerinin katılımıyla hesaplanan ve 100 puan üzerinden belirtilen son başarı notunu,
bb) Staj Sommlusu: Tıp Fakültesi 4 ncü 5 inci ve 6 ncı sınıflarda uygulanan staj programlarından
sommlu olan ve Fakülte Yönetim kumlu tarafından görevlendirilen öğretim üyesini,
cc) Temel Tıbbi Bilimler Programı: Faz I’de organizmayı oluşturan sistem ve organların biyolojik
özelliklerinin, gelişim ve hastalıklarının klinik yaklaşımlarının ve diğer özelliklerinin ilgili tıp
disiplinleri tarafından teorik ve uygulamalı olarak belirli bir süre ve akış içinde işlendiği, belirli sayıda
ders kumlundan oluşan, öğretim ve ölçme-değerlendirme etkinlikleri bütününü,
çç) Üniversite: Sakarya Üniversitesini,
dd) Yılsonu ağırlıklı not ortalaması (YANO): Öğrencinin, belirli bir sınıf programı kapsamında
tamamlaması gereken tüm zomnlu ve seçmeli ders programlarındaki notlarının ağırlıklı ortalamasını,
ee) Yılsonu sınavı alt limiti (YSSL): Bir ders programından başarılı olmak için gerekli yılsonu sınavı
notu alt sınır değerini
ff) YÖK: Yükseköğretim Kumlunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kayıt, Yatay Geçiş, Katkı Payı, Kimlik Kartı Kayıt, Kayıt Yenileme ve Katkı Payı
MADDE 5 - (1) Tıp Fakültesine 04/11/1981 gün ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, ilgili mevzuat ve 27/08/2011 tarih ve 28038 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Sakarya Üniversitesi Lisans Ve Önlisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliğinin 5 inci maddesinde belirtilen kurallara göre öğrenci kabul, kayıt ve kayıt yenileme işlemleri yapılır.
(2) Her öğrenci, öğretim yılı başında ilan edilen süre içerisinde kaydını yenilemek zomndadır. Kaydını yenilemeyen, öğrenci katkı payını ödemeyen öğrencilere27/08/2011 tarih ve 28038 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Sakarya Üniversitesi Lisans Ve Önlisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliğinin 5 inci ve 6 ncı maddesi ve öğrenci katkı payı ile ilgili mevzuat çerçevesindeki
karara göre gereken işlem yapılır. Kaydını yenilemeyen öğrenciler derslere, pratik uygulamalara, stajlara ve diğer tüm eğitim uygulamalarına giremez ve sınavlarına alınmazlar. Ayrıca bu öğrenciler öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
Kimlik
MADDE 6 - (1) Fakülteye kesin kayıt yaptıran öğrenciye, üzerinde geçerlilik süresi belirtilmiş fotoğraflı bir kimlik kartı verilir.
Yatay geçiş
MADDE 7 - (1) Diğer üniversitelerden Fakülteye yatay geçiş yaptırmak için; öğrencinin eğitim müfredatının eşdeğer olduğu bir fakülteden gelmesi gerekmektedir. Yatay geçiş işlemleri, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlannda Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri ile YÖK ve Senato kararlarına göre yürütülür. Bu öğrencilerin intibakları Fakülte Yönetim Kurulu tarafından yapılır. Adayların yatay geçiş başvurularım akademik takvimde belirtilen süre içinde yaptırmaları gerekir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Kurullar ve Görev Tanımları
Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi ve Eğitim Kurulları MADDE 8 - (1) Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesinde mezuniyet öncesi tıp eğitimi, Fakülte Kurulunun onayı ile ve Fakülte bünyesinde oluşturulan eğitim kurullarının ve çalışma gruplarının koordinasyonunda, “Çerçeve Eğitim Programı” temel alınarak geliştirilir, iyileştirilir ve “Eğitim Rehberi” doğrultusunda uygulanır ve değerlendirilir. Eğitim Üst Kurulunun koordinasyonunda oluşturulan “Çerçeve Eğitim Programı” ve “Eğitim Uygulamaları Koordinasyon Rehberi”, Fakülte Kurulu onayı ile yürürlüğe girer ve yıllar içinde gerçekleştirilen değişiklikler Fakülte Kurulunun onayı ile yapılır.
(2) Fakültede eğitim, Eğitim Üst Kurulunca hazırlanan ve Fakülte Kurulunda onaylanan “Mezuniyet Öncesi Çerçeve Eğitim Programı” doğrultusunda, Eğitim Üst Kurulunun koordinasyonunda değerlendirilir ve planlanır, Üst Kurulun koordinasyonunda, bu Kurulca oluşturulan müfredat çalışma kurullarınca geliştirilir ve iyileştirilir.
(3) Fakültede tüm eğitim uygulamaları, “Mezuniyet Öncesi Eğitim Uygulamaları Koordinasyon Rehberi” doğrultusunda, Üst Kurul bünyesinde oluşturulan Mezuniyet Öncesi Koordinatörler Kurulu tarafından koordine edilir. Eğitim Rehberi Koordinatörler Kurulu tarafından hazırlanarak Üst Kurula sunulur ve Fakülte Kurulu’nun onayı ile yürürlüğe girer. İlgili mevzuata ve 27/08/2011 tarih ve 28038 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Sakarya Üniversitesi Lisans Ve Önlisans Eğitim- Öğretim Ve Sınav Yönetmeliğine göre hazırlanan Eğitim Rehberinde; Fakültenin mezuniyet öncesi tıp eğitimi ile ilgili uygulama süreci ile, bu süreçte yer alan kurul ve kişilerin görev tanımları ayrıntıları olarak açıklanır. Eğitim Rehberi rutin olarak her yıl akademik takvim belirlenirken Koordinatörler Kurulunca gözden geçirilir ve yeniden düzenlenir. Koordinatörler Kurulu yeniden düzenleme işini gerekli durumlarda belirtilen zaman dışında da yapabilir. Yeniden düzenlenen Eğitim Rehberi, Eğitim Üst Kurulunun değerlendirmesine sunulur ve Fakülte Kurulu onayı ile yürürlüğe girer.
Eğitim üst kurulu (Tıp Eğitimini Geliştirme Üst Kurulu - TEGEK)
MADDE 9 -(1) Mezuniyet öncesi ve sonrası eğitimi planlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme çalışmalarını koordine etmek için, Fakülte Kurulunun onayı ile Fakülte bünyesinde oluşturulan üst kuruldur. Bu Kurulun çalışmaları, mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası eğitimden sorumlu başkan veya eş başkanlar tarafından koordine edilir. Eğitimde sürekliliği sağlamak için başkanlar ve üyeler en az 3 yıllığına dekan tarafından görevlendirilir.
(2) Eğitim Üst Kurulu; Dekan ve Dekan Yardımcıları, Mezuniyet Öncesi Eğitim Kurulu Başkanı (Başkoordinatör), Mezuniyet Sonrası Eğitim Kurulu Başkanı (Başkoordinatör), Dahili, Cerrahi ve Temel Tıp Bilimleri Bölümlerinden öğretim üyeleri ve Tıp Eğitimi Anabilim Dalı temsilcisinden oluşur.
(3) Eğitim Üst Kurulunun görevleri:
a) Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası eğitimine yönelik olarak, Fakültenin eğitim politikalarına, eğitim hedeflerine ve bu hedefler doğrultusunda kısa ve uzun vadeli planlamalarına yönelik çalışmalar yaparak hazırladığı raporları Fakülte Kuruluna sunar.
b) Mezuniyet öncesi ve sonrası eğitimle ilgili değerlendirme, geliştirme ve uygulama süreçlerine yönelik çalışmalarla ilgili planlar hazırlayarak Fakülte Kuruluna sunar. Bu planlamalar doğrultusunda, bünyesinde oluşturduğu müfredat çalışma kurulları ile gerekli çalışmaları yapar ve çalışmalar sonrasında ortaya çıkan sonuçlan Fakülte Kurulunun onayına sunar.
c) Temel ilkeleri, yaklaşırdan, hedefleri ve ana yapılan ile birlikte mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim ile ilgili “Çerçeve Eğitim Program ”lannı oluşturarak Fakülte Kurulunun onayına sunar.
ç) Mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim programlannda yapılan değişikliklerle paralellik gösterecek şekilde, Fakültenin kurumsal gelişimi ile ilgili planlamalar hazırlayarak Fakülte Kuruluna sunar. Fakültenin sürekli gelişimi bağlamında öğretim elamanlanna yönelik eğitici gelişimine ve sürekli mesleki gelişime yönelik programlar tasarlar. Fakülte Kurulunca onaylanan bu programlarının yürütülmesini koordine eder.
Müfredat çalışma kurulu
MADDE 10 - (1) Eğitim Üst Kurulu bünyesinde, mezuniyet öncesi tıp eğitimini geliştirme ve iyileştirme çalışmalarını gerçekleştirmek amacıyla, Faz I, II ve III için oluşturulan çalışma kurullarıdır. Müfredat Kurulu; Dekan veya Eğitimden Sorumlu Dekan Yardımcısı, mezuniyet öncesi eğitimden sorumlu Eğitim Üst Kurulu Başkanı (Başkoordinatör) ve ilgili üyeleri Başkoordinatör Yardımcıları, Temel, Dâhili ve Cerrahi Tıp Bilimleri Bölümleri’nden temsilci öğretim üye veya görevlileri, Tıp Eğitimi Anabilim Dalı temsilcisi ve Dekanlık tarafından belirlenen diğer üyelerden oluşur. Belirlenen üyeler Dekan tarafından 3 yıllık süreyle görevlendirilir.
(2) Eğitim Üst Kurulunun koordinasyonunda ve “Mezuniyet Öncesi Çerçeve Eğitim Programı” doğrultusunda, eğitimin niteliğini geliştirmek için eğitim programında yapılacak değişikliklerle ilgili çalışmaları yapar. Programda yapılan değişiklikler doğrultusunda öğretim ortamları, öğretim yöntemleri ve eğitim gereçleri ile bunların alt yapısına yönelik çalışmaları yürütür. Koordinatörler Kurulu ile eşgüdüm halinde tamamladığı bu çalışmaları Eğitim Üst Kuruluna sunar. Üst Kurulda değerlendirilen ve Fakülte Kurulunun onayına sunulan değişikler Fakülte Kurulu’nun onayı ile yürürlüğe girer.
(3) Müfredat Kurulu’nun görevleri:
a) Fakültede uygulanan tıp eğitimi ile ilgili mevcut durumun analizi ve değerlendirilmesi için projeler hazırlar. Bu değerlendirmelerde ortaya çıkan sorunlar, ihtiyaçlar ve beklentiler doğrultusunda mezuniyet öncesi eğitimin iyileştirilmesi kapsamında projeler hazırlar ve hazırladığı projeleri Eğitim Üst Kurulu’na sunar.
b) “Mezuniyet Öncesi Çerçeve Eğitim Programf’m temel alarak, farklı sınıflara ait eğitim programlarını geliştirir ve Eğitim Üst Kuruluna sunar. Geliştirilen programlar Fakülte Kurulunun onayı ile yürürlüğe girer.
c) Bölümlerin ve anabilim dallarının mezuniyet öncesi eğitim programı kapsamında talep ettikleri, eğitim programının ana yapısını bozmayan ders saati, içeriği ve sıralamasına yönelik değişiklikleri, “Çerçeve Eğitim Programı” doğrultusunda, Koordinatörler Kurulu ile birlikte değerlendirerek bu yönde gerekli değişikleri yapar.
Koordinatörler kurulu
MADDE 11 - (1) Eğitim Üst Kurulu bünyesinde, mezuniyet öncesi eğitim programının uygulama sürecini koordine etmek amacıyla oluşturulan kuruldur. Koordinatörler Kurulu; Dekan veya eğitimden sorumlu Dekan Yardımcısı, mezuniyet öncesi eğitimden sorumlu Eğitim Üst Kurulu Başkanı (Başkoordinatör), Başkoordinatör Yardımcıları, Koordinatörler ve Yardımcıları, Tıp Eğitimi Anabilim Dalı temsilcisi, öğrenci temsilcisi ve Eğitim Rehberinde belirtilen diğer üyelerden oluşur.
(2) Bu Kurul, “Mezuniyet Öncesi Eğitim Uygulamaları Koordinasyon Rehberi” doğrultusunda, Fakültede gerçekleştirilen mezuniyet öncesi eğitime ilişkin tüm uygulamaların genel planlamasını yapar ve koordinasyonunu sağlar.
(3) Koordinatörler Kurulu’nun görevleri:
a) Fakültede mezuniyet öncesi tüm eğitim uygulamalarının Fakülte eğitim programına ve bu Yönetmeliğe uygun olarak yürütülmesini koordine eder. Yeni uygulamalarla ilgili kararlar alır ve bu
kararları önce Eğitim Ust Kurulunun değerlendirmesine ve sonrasında Fakülte Kurulunun onayına sunar.
b) “Mezuniyet Öncesi Eğitim Uygulamaları Koordinasyon Rehberi”ni hazırlar ve ihtiyaç halinde Rehberde yapılması gereken değişiklikleri belirler.
c) Her yıl, söz konusu eğitim-öğretim yılının akademik takvimini hazırlar ve Fakülte Kumhı’nun onayına sunar.
ç) Belirli bir eğitim-öğretim yılındaki uygulama sürecinde yapılan değişiklikleri ve uygulama ile ilgili koordinatörlerin hazırladığı raporları değerlendirir ve değerlendirme sonuçlarını, değişiklik önerileri ile birlikte Eğitim Üst Kurulunun değerlendirmesine ve Fakülte Yönetim Kurulunun onayına sunar.
d) Olağandışı durumlarda (doğal afet vb.) eğitim ve öğretimdeki aksamaları önlemek üzere programlarla ilgili değişiklik önerisi hazırlayarak Fakülte Yönetim Kuruhı’nun onayına sunar.
e) Eğitimin niteliğini yükseltmek amacıyla, Eğitim Üst Kurulu ve farklı fazlardaki sınıflar için oluşturulan müfredat çalışma kurulları ile birlikte çalışır.
f) Ölçme-Değerlendirme Kurulu ile birlikte tüm öğrenci değerlendirme ve program değerlendirme çalışmalarını koordine eder.
g) Eğitim ve öğretim ile ilgili konularda Fakülte Yönetim Kurulunun uygun gördüğü görevleri yapar. Ölçme değerlendirme kurulu
MADDE 12 - (1) Ölçme-Değerlendirme Kurulu üyeleri, Başkoordinatör, değerlendirmeden sorumlu Başkoordinatör Yardımcısı, Tıp Eğitimi Anabilim Dalı temsilcisi ile Faz 1, 2 ve 3 temsilcisi öğretim üyeleri ve görevlilerinden oluşur ve Dekan tarafından üç yıllığına atanır.
(2) Ölçme Değerlendirme Kurulu, ilgili Başkoordinatör Yardımcısının koordinatörlüğünde öğrencilere ve programa yönelik tüm değerlendirme çalışmalarını koordine eder.
(3) Ölçme Değerlendirme Kurulu’nun görevleri:
a) Fakültede tüm sınflarda, objektif, geçerli ve güvenilir ölçme-değerlendirme uygulamalarının yürütülmesi ve yeni değerlendirme sistemlerinin geliştirilmesi ve uygulanmasına yönelik çalışmaları koordine eder.
b) Sınav sorularının sınav öncesi değerlendirilmesi, sınav sonrası analizi, soru bankası oluşturulması v.b. çalışmaları koordine eder ve bu amaçla oluşturulan ölçme değerlendirme çalışma gruplarının koordinasyonunu sağlar.
c) Tüm sınıflarda uygulanan ders programlarına yönelik değerlendirmeleri koordine eder, bu değerlendirmelerle ilgili raporlar hazırlayarak Koordinatörler Kurulu’na sunar.
Öğrenci eğitim kurulu
MADDE 13 - (1) Eğitimle ilgili tüm süreçlerde öğrencileri temsil eder. Kurulun üyeleri, Fakülte öğrenci temsilcisi, her sınıftan öğrencilerin, kendi aralarından seçtiği en az ikişer kişiden ve tüm sınıflarda okuyan yabancı uyruklu öğrencilerin kendi aralarından seçtiği bir kişiden oluşur. Öğrenciler her eğitim- öğretim yılı başında bir (1) yıllığına kurula seçilirler. Kurul çalışmalarını, Öğrenci İşlerinden sorumlu Başkoordinatör Yardımcısının koordinatörlüğünde yürütür.
(2) Öğrenci eğitim kurullarının görevleri:
a) Eğitimle ilgili uygulamaları ve yaşanan deneyimleri değerlendirmek için her ay düzenli olarak toplantılar yapar ve toplantı raporlarını Koordinatörler Kuruluna sunar.
b) Koordinatörler Kuruluna kendi aralarından veya diğer öğrenciler arasından üye seçer.
c) Eğitim uygulamalarının ve öğrenci işlerinin yürütülmesinde Koordinatörler Kurulu’na destek sağlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Eğitim-Öğretime İlişkin Esaslar
Eğitim ilkeleri ve görevleri
MADDE 14 - (1) Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesinin mezuniyet öncesi eğitimle ilgili ilkeleri ve görevleri şunlardır:
a) Eğitim programının temel içeriğini ulusal ve bölgesel öncelikli sağlık gereksinimlerine göre belirlemek.
b) Eğitim ortamları olarak, öncelikle birinci basamak olmak üzere bütün hizmet basamaklarını (birinci, ikinci ve üçüncü) kullanmak.
c) Öğrencinin kendi kendine, yaşam boyu sürekli öğrenmesini desteklemek, ç) Eğitiminde etkileşimli öğrenme yöntemlerinin ağırlığını artırmak.
d) Hem süreç hem de çıktıya dayalı yaklaşımla, yeterlikleri ve bu yeterlikler doğrultusunda gerçekleşecek mesleki ve bireysel gelişim süreçlerini eğitimin odağına yerleştirmek.
e) Eğitimde hastalık süreçleri kadar, hastalıklardan korunmayı ve sağlığın geliştirilmesini de ele almak.
f) Temel ve klinik bilimleri birbiriyle ilişkilendirerek eğitim programını entegre bir şekilde düzenlemek ve uygulamak.
g) Eğitimi hem biyomedikal hem de insani çerçevede ele alarak planlamak ve uygulamak.
ğ) Mezuniyet öncesi eğitimi temel eğitim olarak kabul ederek, mezunlarım sürekli eğitime hazırlamak.
h) Tıp eğitiminde yaşanan gelişmeleri izleyerek, her zaman, uluslararası standartlara uygun bir eğitim planlamak, vermek, değerlendirmek ve yaşanan gelişmeler ışığında tıp eğitimini sürekli iyileştirmek.
Eğitim modeli
MADDE 15 - (1) Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde entegre eğitim sistemi uygulanır. Hem yatay hem de dikey entegrasyonun birlikte sağlandığı eğitim sisteminde, vücuttaki organ sistemlerinin dersleri (bilgi ve beceriler), ilgili disiplinlerce topluca verilir ve derslerin organizasyonu Temel Tıbbi Bilimler Programı ve Staj Programı bazında ele alınır. Temel Tıbbi Bilimler Programı Ders kurullarından oluşan bir bütündür. Ders kuruluna temel oluşturan vücut organ sistemiyle ilgili öğrenim hedeflerine ulaşabilmek için, aynı dönemde, organ sisteminin hem anatomisi, histolojisi, fizyolojisi v.b ile temel yapı ve işlevlerinin hem de kliniğinin birlikte verilmesi temel amaçtır. Staj Programlan ise ağırlıklı olarak uygulamalı öğrenim etkinliklerinden oluşur. Entegre tıp eğitimi sisteminin gereği olarak, herhangi bir Temel Tıbbi Bilimler Programı veya Staj Programında yapılan tüm ölçme ve değerlendirme etkinlikleri, kendi içlerinde birlikte hesaplanarak her bir ders programı için 100 üzerinden tek bir başan notu hesaplanır.
(2) Faz I eğitim dönemi olarak adlandınlan ilk üç yılda iki tür ders programı bulunmaktadır. Klinik öncesi eğitim dönemi olarak da adlandınlan Faz Ede bulunan program türleri şunlardır:
a) Temel Tıbbi Bilimler Programı: Her biri özel bir temaya sahip olan ve kendi içinde bütünlük arz eden Ders Kurulu adı verilen dersler bütünüdür.
b) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi ve Türk Dili, Seçmeli dersler vb. Kurul Dışı dersler
(3) Faz II (4 üncü ve 5 inci sınıflar) ve Faz III (intömlük) olarak adlandınlan son üç yıllık eğitim dönemi ise Fakültenin klinik eğitim dönemini oluşturmaktadır. Bu dönemde öğrencilerin, tıbbın temel kavram ve ilkelerini klinik olgulann çözümlemesinde kullanması, tanı ve tedavi yaklaşımlannı klinik ortamda gördüğü hasta ve hastalıklar açısından değerlendirerek uygun tanı ve tedavi yaklaşımlannı seçebilmesi, temel klinik becerileri yeterli düzeyde uygulayabilmesi, tıbbi uygulamalarda bilimsel, mesleki ve etik değerler konusunda uygun tutum ve davranış sergileyebilmesini hedefleyen teorik oturum ve uygulamalann yürütüldüğü Staj Programlan yer almaktadır.
Akademik takvim
MADDE 16 - (1) Eğitim ve öğretim entegre sistem doğrultusunda eğitim-öğretim yılı esasına göre düzenlenir. Bir eğitim-öğretim yılı en az 28 haftadan oluşur. Her yılın Mayıs ayında bir sonraki yılın akademik takvimi, ilgili sınıf koordinatörleri tarafından Koordinatörler Kuruluna sunulur. Koordinatörler Kurulunda değerlendirilen akademik takvim Fakülte Kurulunun onayına sunulur. Akademik takvim Fakülte Kurulu onayından sonra son onay için Senato’ya sunulur. Fakülte Kurulu gerektiği hallerde sınıfların ve Temel Tıbbi Bilimler Programının eğitim sürelerini değiştirmeye yetkilidir.
Eğitim ve öğretim süresi
MADDE 17 - (1) Fakültede eğitim ve öğretim süresi 2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesi çerçevesinde düzenlenir.
Öğretim dili
MADDE 18 - (1) Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde eğitim-öğretim dili Türkçedir.
(2) Değişim Programlan dahilinde ve öğrencilerin talebi doğrultusunda Fakülte Yönetim Kurulu karanyla Anabilim Dalları yabancı dilde eğitim verebilir.
Devam zorunluluğu
MADDE 19 - (1) Faz I (Klinik öncesi), Faz II ve III (klinik) ders programlarına (Temel Tıbbi Bilimler Programı, Staj Programları ve Kuruldışı Dersler) devam zorunludur.
(2) Faz I’de her bir ders programındaki toplam teorik ders saatlerinin p’ine, ders programı içindeki her bir uygulamalı derse ait uygulama saatlerinin % 80’ine devam zorunluluğu vardır. Faz I’de Ders Kurullarında modüller ve laboratuvar uygulamaları ile Klinik Uygulamaya Giriş Programlan uygulamalı dersler olarak kabul edilir. Faz II ve IITde çekirdek eğitim müfredatında sıralanan bilgi, beceri ve tutum hedeflerine ulaşabilmek için, klinik eğitim ortamının şartlan gereği teorik ve uygulamalı tüm ders saatlerinin % 80’ine devam zorunludur. Faz I’de her bir uygulamanın, ayn ayn, toplam ders saatlerinin en az % 80’ine devam etmeyen öğrenciler söz konusu uygulamalann sınavlanna; Ders Kurulunda bulunan toplam teorik ders saatlerinin en az % 70’ine devam etmeyen öğrenciler ders kurulu sınavına, Temel Tıbbi Bilimler Programının toplam ders saatinin en az % 70’ine devam etmeyen öğrenciler Temel Tıbbi Bilimler Programı final ve bütünleme sınavına; Faz II ve IlI’deki stajlarda ise, her bir stajın teorik ve uygulamalı tüm ders saatlerinin en az % 80’ine devam etmeyen öğrenciler ise söz konusu staj sınavına ve stajın bütünleme sınavına alınmazlar. Devam oranına uymayan ve bu nedenle o ders programından başarısız olan öğrenciler “DZ” notu almış sayılırlar. Temel Tıbbi Bilimler Programı veya Staj Programından “DZ” notu alan öğrenci, söz konusu eğitim-öğretim yılında yapılan bütünleme sınavı giremez ve bu ders programını tekrar alır.
Staj
MADDE 20 - (1) 4 üncü ve 5 inci sınıflarda klinik dersler staj gruplan halinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri Fakülte Kurulu tarafından belirlenerek eğitim-öğretim yılı başında ilan edilir. Gerekli durumlarda seçmeli staj uygulaması yapılabilir.
(2) Gerekli görüldüğü takdirde, ilgili Anabilim Dalı Başkanmm uygun görmesi üzerine, Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile yaz stajı açılabilir. Yaz stajlarında normal eğitim dönemindeki eğitim yönetmeliği hükümleri uygulanır.
Staj sınavı ve notu
MADDE 21 - (1) 4 üncü ve 5 inci sınıflarda her stajın sonunda teorik ve uygulamalı olmak üzere değerlendirme sınavları yapılır ve staj başarı notu bu iki sınavın ortalaması alınarak hesaplanır. Teorik ve uygulama sınavlarında öğretim üyeleri staja katkıları oranında iştirak ederler. Staj sınavlarıyla ilgili uygulamalardan ilgili Anabilim Dalı Staj Sorumlusu sorumludur.
(2) Staj başarı notu, staj sonunda yapılan sınavda veya staj bütünleme sınavında alınan nottur. 100 puan üzerinden en az 65 alan öğrenci başarılı sayılır. Bütünleme sınavında da başarısız olan öğrenci, stajı tekrar eder.
(3) Staj içerisinde modül uygulaması varsa modül notu ağırlıkta, teorik ve pratik staj sınavı toplam notu ise